Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Palvelumme

  • Kuinka Peruutetutlennot.fi auttaa sinua saamaan korvauksen?

    Kun teet hakemuksen, aloitamme ottamalla yhteyden lentoyhtiöön. Jos he eivät vastaa tai hylkäävät vaatimuksen, olemme yhteydessä kansallisiin lentoliikenneviranomaisiin tai viemme tapauksen tarvittaessa oikeuteen. Sinnikkyytemme on yksi syy siihen, että voitamme yli 97 % tapauksista.

  • Mitä se maksaa?

    Peruutetutlennot.fi toimii "Ei voittoa-ei maksua"-periaatteen mukaan. Se tarkoittaa, että veloitamme käsittelykulut vain niissä tapauksissa, jotka voitamme. Muutoin palvelumme on ilmainen. Voitetuista tapauksista veloitamme 25% + ALV. Kulumme kattavat koko palvelumme - myös oikeuskäsittelyn, mikäli sitä tarvitaan. Tämän lisäksi autamme sinua vaatimaan korvauksen myöhästyneen lennon aiheuttamista ylimääräisistä kuluista veloituksetta.

  • Voinko hakea korvausta itse?

    Kyllä, jokainen voi ottaa yhteyden lentoyhtiöön ja vaatia korvausta. Mutta usein lentoyhtiöt hylkäävät nämä vaatimukset vedoten poikkeuksellisiin olosuhteisiin ja yksittäisen matkustajan voi olla hankala osoittaa se vääräksi. Lisäksi sinun tulee olla valmis viemään asia oiekuteen ja maksamaan erinäisiä oikeuskuluja. Jos voitat tapauksen oikeudessa, vastapuoli maksaa nämä kulut.

  • Miksi valita Peruutetutlennot.fi?

    Käyttämällä Peruutetutlennot.fi:n palvelua, voit keskittyä muihin asioihin sillä aikaa kun me huolehdimme korvausvaatimuksestasi. Lentoyhtiöt yrittävät usein hankaloittaa korvausten vaatimista. Monien vuosien kokemuksemme sekä yhteistyömme alan parhaiden asianajajien kanssa kuuluvat niihin syihin, että voitamme yli 97 % tapauksista!

Hakemuksesi lähettäminen

  • Kuinka aloitan?

    Aloittaaksesi sinun tulee täyttää hakemuksemme. Lentoasi koskevien tietojen avulla voimme laskea kuinka suureen korvaukseen sinulla on oikeus. Jos sinulla on oikeus korvaukseen, pyydämme sinua täyttämään myös yhteystietosi ja lähettämään hakemuksen. Tämän jälkeen käymme hakemuksesi läpi ja ilmoitamme sinulle, voimmeko ottaa tapauksesi käsittelyyn.

  • Mitä asiakirjoja tarvitsette?

    Hyväksyttyämme tapauksen, pyydämme sinua lataamaan joitakin asiakirjoja, jotka ovat tapauksen käsittelyn kannalta välttämättömiä: matkustusasiakirja, josta käyvät ilmi sinun ja kanssamatkustajiesi nimet, lennon lähtöaika, lennon numero sekä varausnumero. Maihinnnousukortti tai lentolippu käyvät myös. Tarvitsemme myös sinun ja kanssamatkustajiesi allekirjoittaman valtakirjan, joka antaa meille oikeuden vaatia korvausta puolestasi. Jotkut lentoyhtiöt edellyttävät yhä kopiota kuvallisesta henkilöllisyystodistuksesta. Pyydämme sinua liittämään sen mukaan, mikäli lentoyhtiösi on yksi näistä. Voidaksemme avata asiakirjat, pyydämme sinua lähettämään ne pdf-, jpg- tai word-tiedostomuodossa.

  • Voinko hakea korvausta useammalle kuin yhdelle?

    Kyllä, voit lisätä hakemukseen kaikkien ne matkustajat, jotka ovat mukana hakemassa korvausta. Huomioithan, että tulemme myöhemmin pyytämään valtakirjaa kaikilta korvausvaatimuksessa mukanaolevilta.

  • Kuinka pitkältä ajalta voin hakea korvausta?

    Suomessa korvausvaatimusten vanhenemisaika on kolme vuotta lennon jälkeen. Huomaa kuitenkin, että vanhenemisaika voi olla lyhyempi siinä maassa, josta lentosi lähti. Tämän vuoksi suosittelemme sinua tekemään hakemuksen mahdollisimman pian lentosi jälkeen.

  • Voinko saada korvausta muista myöhästymisestä aiheutuneista kuluista?

    Kyllä, myöhästymisesi pituudesta riippuen lentoyhtiön tulee tarjota virvokkeita, majoitus, kuljetus ja mahdollisuus kahteen puhelinsoittoon tai sähköpostiin odotusajallasi. Jos sinulle aiheutuu muita ylimääräisiä kuluja tai jos joudut ostamaan uuden lentolipun, voimme auttaa sinua saamaan korvauksen myös niistä. Teemme sen kuluitta. Liitäthän mukaan ylimääräisten kulujen kuitit samalla kun lataat matka-asiakirjasi.

  • Voinko hakea korvausta työnantajan maksamasta lennosta?

    Korvaus kuuluu matkustajalle, ei lipun maksaneelle henkilölle. Jos myöhästyt työmatkallasi, sinä matkustajana haet korvausta. Poikkeuksena ovat tapaukset, joissa työpaikan työ-ja matkaehdoissa on sovittu muuta.

  • Lentoyhtiö kieltäytyy maksamasta korvausta. Voinko silti hakea korvausta Peruutetutlennot.fi:n kautta?

    Kyllä voit. On tavallista, että matkustajan korvaus evätään perusteettomasti. Me tunnemme korvausperusteet ja olemme valmiit tarvittaviin oikeudellisiin toimenpiteisiin saadaksemme lentoyhtiön maksamaan. Jos olet saanut lentoyhtiöltä vastauksen, voit lähettää sen meille hakemuksesi yhteydessä.

Käsittely

  • Kuinka kauan se kestää?

    Peruutetutlennot.fi:lle tekemäsi hakemuksen jälkeen voi kulua parista viikosta muutamaan vuoteen kunnes saat korvauksen. Pitkä odotusaika johtuu usein lentoyhtiöiden pitkistä käsittelyajoista tai siitä, etteivät he vastaa lainkaan. Jos lentoyhtiö ei halua maksaa korvausta, voimme joutua pyytämään näkemystä lentoliikenneviranomaisilta, joiden keskimääräinen vastausaika on 6-12 kuukautta. Jos tapauksesi etenee oikeuskäsittelyyn, käsittelyaika on ylimääräiset 6-8 kuukautta. Hyvä uutinen puolestaan on se, että oikeuskäsittelyn aikana korvauksesi suuruus kasvaa korkoa.

  • Milloin saan korvauksen voitetussa tapauksessa?

    Kun olemme vastaanottaneet korvauksen lentoyhtiöltä, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa pyydämme pankkitietojasi. Sähköposti lähetetään kirjanpidostamme, jonka sähköpostiosoite on: post@economic.com. Huomaathan, että sähköposti on eri kuin se, jonka kautta olet vastaanottanut tietoja tapauksesi käsittelyaikana. Tarkista siis mahdollisesti roskapostisi.

  • Lentoyhtiö on ollut suoraan yhteydessä minuun. Mitä minun tulee tehdä?

    Toisinaan lentoyhtiöt ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiimme. Laillisena osapuolena pidämme huolen kaikesta lentoyhtiön kanssa käytävästä yhteydenpidosta, joten lähetä ystävällisesti lentoyhtiön viestit asiakaspalveluumme. Jotkut lentoyhtiöt maksavat korvauksen suoraan asiakkaalle. Myös siinä tapauksessa pyydämme sinua olemaan meihin välittömästi yhteydessä, jotta voimme ohjeistaa sinua jatkosta.

  • Voinko antaa tapauksen hoidettavaksi kahdelle eri taholle samanaikaisesti?

    Voit saada vain yhden korvauksen yhdestä myöhästymisestä. Jos useampi taho auttaa sinua, voit joutua maksamaan käsittelykulut kaikille, jotka ovat hoitaneet tapaustasi samanaikaisesti. Tämän vuoksi on tärkeää, että annat tapauksesi vain yhdelle palvelulle kerrallaan.

Sinun oikeutesi

  • Mitkä maat kuuluvat asetukseen?

    EU:n lentomatkustajia koskevat oikeudet ovat voimassa kaikissa EU-maissa sekä EU 261/04- asetukseen kuuluvissa maissa. Tähän kuuluvat Norja, Islanti, Sveitsi, Läntinen Balkan ja Turkki. Säännöt koskevat myös kaikkia lentoja Eurooppaan ja edellä mainittuihin maihin niissä tapauksissa, joissa lentoyhtiön päämaja on EU-valtiossa.

  • Kuinka paljon lennon tulee olla myöhässä, jotta minulla on oikeus korvaukseen?

    Saadaksesi korvaus lentosi tulee saapua määränpäähän vähintään 3 tuntia alkuperäistä saapumisaikaa jäljessä. Lentojen peruuntumisia koskevissa tapauksissa korvaus riippuu myös lentoyhtiön peruuntumista koskevan tiedon antamisajankohdasta, mutta lennon tulee saapua perille vähintään 2 tuntia myöhemmin. Voit käyttää laskuriamme nähdäksesi, oikeuttaako myöhästymisesi korvaukseen.

  • Kuinka paljon voin saada korvausta?

    Korvaussumma vaihtelee 250-600 EUR matkustajaa kohden. Summa riippuu lentomatkan etäisyydestä, myöhästymisen pituudesta ja siitä, matkustatko EU:n ulkopuolelle/ulkopuolelta. Kun olet lisännyt lentotietosi hakemukseen, voit nähdä kuinka suureen korvaukseen sinulla on oikeus.

  • Voinko hakea korvausta, vaikka lentoyhtiö maksoi hotellini ja muita myöhästymisestä aiheutuneita kuluja?

    Kyllä. Sinulla on oikeus EU-asetuksen mukaiseen vakiokorvaukseen, vaikka sinulle olisi jo korvattu majoitus ja muita kuluja.

  • Menetin jatkolentoni. Voinko saada korvausta?

    Mahdollisesti. Jos kaksi lentoa on ostettu yhtenä matkana, samalla varausnumerolla, voi tällainen myöhästyminen oikeuttaa korvaukseen. Kokeile laskuriamme nähdäksesi onko se mahdollista.

  • Voitteko auttaa myös, jos asiani koskee kadonneita matkatavaroita?

    Valitettavasti matkatavarat eivät kuulu käyttämämme EU-säännöksen alaisuuteen. Suosittelemme sinua ottamaan yhteyden vakuutusyhtiöösi.

Vastausaika

  • Milloin voin odottaa teiltä vastausta?

    Joinakin ajankohtina meillä on kiireisempää, mutta pyrimme vastaamaan tiedusteluusi 2-4 työpäivän kuluessa. Jos tarvitset vastauksen sitä ennen, voit aina soittaa meille.

  • Milloin saatte vastauksen lentoyhtiöltä?

    Vastausajat vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Ja on lentoyhtiöitä, jotka eivät vastaa lainkaan. Jos emme ole saaneet vastausta lentoyhtiöltä 6 viikon kuluessa, käytämme muita oikeudellisia toimia korvauksesi vaatimiseen.

  • Tapaukseni on lentoliikenneviranomaisilla. Kuinka kauan käsittely kestää?

    Joka maalla on omat liikenneviranomaiset, jotka käsittelevät myöhästymisiä ja peruuntumisia koskevia tapauksia. Viranomaisten käsittely kestää keskimäärin 6-12 kuukautta. Pyydämme sinulta siis kärsivällisyyttä.

  • Tapaukseni odottaa oikeuden ratkaisua. Kuinka kauan käsittely kestää?

    Oikeuskäsittelyn kesto on sen alullepanon jälkeen noin 6-8 kuukautta. Tiedotamme sinua heti kun meillä on uutta tietoa tapauksestasi, mutta olet luonnollisesti tervetullut ottamaan meihin yhteyden sitä ennen.

  • Muut matkustajat samalta lennolta ovat jo saaneet korvauksen. Milloin minä saan omani?

    Lentoyhtiöt käsittelevät jokaisen tapauksen erikseen. Valitettavasti on tavallista, että he maksavat korvauksen toisille matkustajille, mutta toisille eivät. Jos haluat saada tarkan tilannekatsauksen tapauksestasi, pyydämme sinua ottamaan yhteyden asiakaspalveluumme.

Tämä sivusto käyttää evästeitä
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemukstasi sivullamme. Evästeitä säilytetään enimillään 12 kuukautta käyttäjäistuntosi päätyttyä ja voit poistaa ne omalta selaimeltasi.
Välttämättömät evästeet
Näitä evästeitä käytetään tunnistamaan sinut käyttäjänä antaessasi tietoja nettisivullamme. Niitä ei voi poistaa ja ne säilyvät tallennettuina enimillään yhden (1) tunnin ajan. Evästeet tulevat sivustolta: peruutetutlennot.fi.
Toimivuutta koskevat evästeet
Käytämme evästeitä muistaaksemme käyttäjävalinnat, seurataksemme ja parantaaksemme sivustomme toimivuutta ja suojellaksemme henkilötietojesi luvattomalta käytöltä. Nämä evästeet ovar peräisin sivuilta: peruutetutlennot.fi, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Tilastolliset evästeet
Käytämme evästeitä mitataksemme sivustomme toimintaa muun muassa käyntien lukumäärien, tapahtumien, keston osalta. Nämä evästeet tulevat sivuilta: peruutetutlennot.fi, google.com.
Markkinointiin liittyvät evästeet
Käytämme evästeitä laitteiden, nettisivujen ja selainten kautta tapahtuvaan mainontaan ja tarjotaksemme käyttäjille kohdennettuja mainoksia. Nämä evästeet tuleva sivuilta: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.